KOŽA IN PREHRANA



Superduper koža, ki sije in izgleda noro, ni le plod dobrega skincare režima. Še zdaleč ne. Vsa tista opozorila o vplivih kajenja, alkohola in drugih pregreh niso larifari. Ko boste enkrat na malici, si vzamite par minutk in poguglajte besede "twins, skin, smoking". Rezultati študij enojajčnih dvojčkov, kjer je en del para lepo skrbel zase, drugi pa malo manj, so fascinantni. A zaenkrat dovolj pridige. Poglejmo zadeve raje iz bolj proaktivnega vidika. 

Vpliv hrane na našo kožo in na vse ostalo seveda je neizpodbiten. Vse se začne in konča pri hrani. "Napačna prehrana je lahko vzrok hormonskih in prebavnih težav, hkrati ima velik vpliv tudi na ščitnico, kožo, stopnjo holesterola in diabetes. Če naštejemo le par najpogostejših in najbolj očitnih," razlaga nutricionistka Alja Dimic. Ampak saj to smo že vedele, ane? Zanimiv podatek je recimo, da je med Aljinimi strankami največ žensk med 22 in 46 letom, katere imajo težave s hormoni. To se kaže v nerednih in bolečih menstuacijah, težavah z zanositvijo in navsezadnje tudi v problematični koži. Število žensk, ki se borijo s problematično kožo po tridesetem letu je ogromno in koža je tukaj prvi pokazatelj, da s hormoni nekaj ni vredu. "Ponavadi govorimo o presežku stresnega hormona- kortizola, ter o neoptimalnem razmerju med testosteronom in progesteronom, kar se na koži kaže kot akne, mozolji, prekomerna poraščenost," pove Alja. Hormoni nadzirajo vse, tako izgled kot počutje. Nadzirajo kako bodo naše celice delovale in kako se bomo odzvali na stresne situacije. Iz tega razloga jih je zelo smiselno spremljati, sploh po tridesetem letu. Testiranje lahko opravite pri Adria Lab, za popolnoma sprejemljivo ceno mimogrede. Namesto, da si kupite še eno novo torbico, katera vam bo po enem mesecu tako ali tako stala v omari, pojdite raje pregledat svoje hormone. Sigurno boste izvedele kaj zanimivega, kar vam zna dolgoročno zelo koristiti. 

Problematična koža na obrazu nam lahko pove marsikaj. "Rosacea, vnetje, dermatitis so avtoimuna obolenja in kažejo na nepravilnost v imunskem sistemu. Poskrbeti moramo za okrepljen imunski sistem in uravnano črevesno floro. Če smo napihnjeni in imamo težave s prebavo, to ni okej znak. Mozolji na spodnjem delu obraza, predvsem okoli brade in čeljusti kažejo na hormonsko neravnovesje, največkrat povišan kortizol. Na čelu in med obrvmi pa so znak črevesnih težav, ki so posledica nepravilne prehrane, pretiranega uživanja alkohola itd. Tudi rdečica na obrazu je tesno povezana s tem kaj uživamo. Alkohol, kavo, sladkor, vroče in pikantne zadeve moramo iz jedilnika žal črtati, saj povzročajo vnetje in dvig kortizola," razloži Alja. Začeti je treba pri hrani. Zlajnano a resnično. Res je, da slabih odločitev pri dvajsetih morda ne boste opazile, saj je regeneracija telesa mnogo hitrejša. Na prehodu v trideseta pa se veselica počasi začne. Vsaka neprespana noč, vsak kozarec alkohola, vsaka pozna pica, se manifestira v obliki mozoljev, ogrcev, sive kože in razdraženega želodca. Zvečer je treba jest juhice, ne pa pašto. Toplotno obdelana zelenjava se namreč najhitreje prebavi. Solate in ostale surove jedače prihranite za kosilo, saj se veliko težje prebavijo. V posteljo se je najbolje odpraviti pred enajsto zvečer in brez telefona v roki, saj s tem preprečujemo tvorbo melatonina, spalnega hormona, ki nas obnavlja. 

Alja predlaga tudi, da poskusite z "Intermittent Fasting". Ni tako grozno kot se sliši. Naše mame in babice so tega še kako vešče. Pri tej obliki postenja gre za to, da svoje prehranjevanje omejimo na 8 ur v dnevu, ostalih 16 pa se postimo. Če svoj zadnji obrok pojemo ob šestih zvečer, bomo zajtrkovali šele naslednji dan ob desetih. Filozofija za tem je, da pustimo organizmu čas za obnovo in samo-razstrupljanje. Preden začnete zavijati z očmi, postenje za človeški organizem ni nič novega. Je koncept, ki je star že nekaj stoletij. Telo je pomanjkanja hrane vajeno, zato z nekaterimi procesi začne šele ko hrano umaknemo iz enačbe. 

Poleg zdravega prehranjevanja in pitja zadostnih količin tople vode (prste stran od mrzle ali bog-ne-daj ledene vode), lahko v svoj jedilnik vključimo probiotikov polno zeljnico, razstrupljajoč koprivin ali regratov čaj, ter zdrava olja. A imejte v mislih, da zdrava olja niso poceni olja. Alja opzarja, da je kvaliteta prehrambenih dodatkov ključnega pomena. Če izdelek ni kvaliteten in vsebuje en kup škodljivih primesi, potem se uživanju raje izognite, saj se vam vse nalaga v jetrih. Priporoča, da se pred nakupom dodatkov pozanimate o izvoru in kvaliteti sestavin. Ni rečeno, da je nakup v DM-u slab in hkrati ni rečeno, da lahko lekarnam brezpogojno zaupamo. Konec koncev vemo, da nam najbolj ponujajo tiste izdelke, od katerih imajo največ profita. Načeloma velja pravilo "kolikor denarja, toliko muzike". Aljin predlog je tudi, da pobrskate po manjših zdravih trgovinicah, kjer se med kuriranim izborom izdelkov dostikrat najdejo veliko kvalitetnejše stvari, kot v večjih konglomeratih.  

Gremo še k malo bolj oprejemljivim informacijam. Aljo smo seveda prosile, naj nam pove tri prehrambene dodatke, ki bi jih ona priporočila vsakomur. Pozorno preberite in zapišite: zeolit, hidrokolagen in omega 3. V izogib presežku težkih kovin naj bo omega 3 olje pridobljeno iz rib divjega ulova. Isto velja za hidrokolagen. Izberite takšnega brez mnogoterih dodatkov, kot so vitamin C, msm in podobni. Tako boste vsaj vedeli, da je željeni rezultat prišel iz kolagena samega in ne iz tisočerih dodatkov. Vitamin C pa lahko v telo vnesete s preprostim uživanjem limone, ane?! Novelius Medical je med poplavo kolegenov dober primer tega, kar hočete od svojega dodatka. Peptidi v hidrokolagenu so pridobljeni iz divjih, globokomorskih rib, ne vsebuje umetnih sladil, konzervansov ali kakršnih koli zdravju škodljivih sestavin. Razlog za uživanje kolagena v obliki dodatka je naravni upad količine kolagena v telesu, ki pride s staranjem. Vnašate ga lahko seveda tudi s hrano, a je absorbcija hidrokolagena v prahu mnogo večja. Poleg klasično opevanih benefitov uživanja hidrokolagena (sijoča koža, močni nohti, sklepi, hrustanec...), pa je zanimiva tudi njegova sposobnost obnavljanja črevesne sluznice. Saj veste, vse se začne v črevesju. K sveti trojici spada tudi zeolit. Mineral, ki pomaga pri raztrupljanju, spodbuja regeneracijo celice, ter izločanje toksinov. A tudi tukaj bodite zelo pozorni na kvaliteto. V sloveniji obstajata le dve znamki zeolita, ki sta dejansko registrirani kot medicinski pripomoček. Zeolith MED je eden izmed dveh, ki bi ga Alja priporočila. 

Iskanje prehrane in dodatkov, ki našemu telesu prijajo, je proces. Takisto iskanje pravilne kozmetike. Če se vi in vaša koža ne počutite najbolj okej, začnite morda s preiskavami. Ko boste imeli te podatke, lahko začnete razmišljati o ustrezni prehrani, ki bo vaše telo negovala. Imejte v mislih tudi to, da je prehrambene dodatke potrebno jemati vsaj par mesecev, preden se pokažejo pravi rezultati. To resnično ni le del marketinške strategije. Telo potrebuje svoj čas. Vlaganje v zdravje je proces, s katerim se moramo ukvarjati na dnevni bazi. Hitre rešitve, ki bi držala dvajset let žal ni.  

 




RAZISKUJ NAPREJ